reklama

Vianočná koleda

Za ostatné tri roky, vždy na Vianoce namiesto pozerania Mrázika, či Troch orieškov pre Popolušku, si prečítam knihu – vianočnú knihu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Tou je Vianočná koleda od Charlesa Dickensa, prvý krát vydaná na Vianoce roku 1843. V nej sa starý, lakomý, zatrpknutý obchodník Ebenezer Scrooge nenávidiaci Vianoce stretne s troma duchmi, aby sa z neho stal ten najsrdečnejší človek široko ďaleko. Je to taká tenká kniha na jedno sústo, akurát na Štedrý deň. Pri jej čítaní mám pocit, akoby aj mňa navštívili traja vianočný duchovia.

So svojim Duchom minulých Vianoc si spomeniem, na časy, keď som bol ešte decko a pred rozdávaním darčekom so svojím bratom a sestrou od netrpezlivosti skákal po posteli, dokým som nepočul zvonček. Alebo na toho veľkého nafukovacieho Káčera Donalda, ktorý bol väčší ako ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S druhým vianočným duchom si užívam Vianoce so svojimi rodičmi a súrodencami, vychutnávam kapra so zemiakovým šalátom. Teším sa z darčekov, aj z toho ako sa tešia ostatný z mojich. A premýšľam, ako sa asi má moja drahá polovička, s ktorou práve nie som. Duch súčasných Vianoc sa ku mne vráti, keď si v správach pozriem oslavu Vianoc v iných častiach sveta, vo vojenských táboroch, či na miestach, kde ľudia nemôžu byť so svojou rodinou.

O budúcich vianočných sviatkoch moc nepremýšľam, ale s Duchom budúcich Vianoc sa teším na tie nasledujúce, keď si opäť prečítam Vianočnú koledu a budem sa tešiť z tohto obdobia

Rastislav Meľuch

Rastislav Meľuch

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Obyčajný človek, aspoň si to myslím. Zoznam autorových rubrík:  Realita v praxiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu